top of page

כתר אימקס או זירקוניה: השוואה מקיפה


כתר אימקס או זירקוניה

כשמדובר בכתרים דנטליים, ישנן מספר אפשרויות לבחירה. שתיים מהאפשרויות הפופולריות ביותר הן כתרי זירקוניה וכתרי Emax. לשניהם יתרונות וחסרונות ייחודיים משלהם.





כתרי זירקוניה עשויים מחומר חזק ועמיד המכונה זירקוניום דו חמצני. הם פופולריים מכיוון שהם חזקים מאוד, מה שהופך אותם לאופציה טובה לשיקום שיניים אחוריות או שיניים שחוות לחץ כבד של נשיכה ולעיסה. בנוסף, זירקוניה הוא חומרתואם ביולוגי, מה שאומר שהוא נסבל היטב על ידי הגוף ואינו גורם לתגובות שליליות כלשהן.


כתר אימקס או זירקוניה
כתרי זירקוניה בטורקיה



כתרי Emax עשויים מסוג קרמיקה הנקרא ליתיום דיסיליקט.

חומר זה ידוע ביופיו ובאסתטיקה שלו, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור שיניים קדמיות או שיניים הנראות כאשר אתה מחייך. כתרי Emax הם גם עמידים מאוד ועמידים בפני שבירה.


כתר אימקס או זירקוניה
כתרי אימקס בטורקיה


כתר אימקס או זירקוניה - חוזק ועמידות

מבחינת חוזק ועמידות, כתרי זירקוניה נחשבים לחזקים מבין שתי האפשרויות. עושים בהם שימוש לעתים קרובות בשיניים אחוריות והם מסוגלים לעמוד בעומסי הלעיסה והנשיכה אותם אנו מפעילים בזמן אכילה. כתרי Emax, לעומת זאת, עדינים יותר ומשמשים בדרך כלל בשיניים קדמיות, כאשר ההתמקדות היא יותר באסתטיקה מאשר בחוזק.


כתר אימקס או זירקוניה - אסתטיקה

בכל הנוגע לאסתטיקה, לכתרי Emax יש שקיפות הדומה לשיניים טבעיות. לכתרי זירקוניה לעומת זאת, מראה מעט יותר אטום.


כתר אימקס או זירקוניה- עלויות

מבחינת עלות, כתרי Emax מעט יקרים יותר מכתרי זירקוניה. זאת בשל העובדה שכתירי Emax דורשים תהליך ייצור מורכב יותר ומשתמשים בחומרים יקרים יותר.


לסיכום

גם לכתרי זירקוניה וגם לכתרי Emax יש יתרונות וחסרונות ייחודיים משלהם. כתרי זירקוניה חזקים ועמידים יותר, מה שהופך אותם לבחירה בטוחה לטווח ארוך עבור שיניים אחוריות ועבור אנשים אשר חורקים שיניים. כתרי Emax הם בעלי שקיפות טבעית, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור שיניים קדמיות. בסופו של דבר, הבחירה בין השניים תסתכם בהעדפה אישית ובצרכים הספציפיים של כל מטופל. חשוב להתייעץ עם המומחים שלנו כדי לקבוע איזו אפשרות מתאימה לך ביותר.




bottom of page